Schreeuwen om aandacht
Niet schreeuwen,
maar wel de aandacht die je verdiend
Wanneer je niet rechtstreeks op mijn blog terecht gekomen bent, ben je wellicht bovenstaande quote tegengekomen op mijn website. Momenteel schreeuwen we met z’n allen ontzettend veel om aandacht. Vooral online; denk aan online bannering (hele page-takovers) of social media, (Facebooktijdlijnen die eigenlijk alleen nog maar uit reclame bestaan) of bekijk je mailbox even. Je ‘ongewenste’ postvak zit vast vol met reclame. Iedereen wil (en vecht om) jouw aandacht.
Jij hoeft niet te schreeuwen,
jij moet vooral blijven doen waar je goed in bent
Ik denk dat je niet zo hard hoeft te schreeuwen als dat wat je doet goed is. Je komt afspraken na, levert een kwalitatief product of dienst, levert de beste service en maakt verwachtingen waar of overtreft ze zelfs een beetje. Je onderscheidt je positief en valt op. Je klanten praten over je. Zij zijn jouw fans en ambassadeurs en vertellen jouw verhaal. Jij hoeft niet te schreeuwen, jij moet vooral blijven doen waar je goed in bent. En dat keer op keer opnieuw.
Dan is schreeuwen helemaal niet nodig
Uiteraard gaat niet alles vanzelf en sta je niet stil aan de zijlijn toe te kijken. Verhalen zijn er immers om te delen. Maar ga niet schreeuwen, onderbouw ze vanuit de inhoud en voorzie ze van bewijslast. Deel je ervaring en kennis. Blijf dicht bij jezelf en ben oprecht.
De combinatie van 1) de verhalen van anderen over jou en 2) jouw ervaring en kennis (bewijslast) is sterk en uniek.
Giet deze in een manier van communiceren die bij jou, je merk of organisatie past (blijf dichtbij jezelf) en kies gericht de kanalen die passen bij jouw doelgroep, dan is schreeuwen helemaal niet nodig.
De combinatie van:
1) de verhalen van anderen over jou
en 2) jouw ervaring en kennis
is ijzersterk.