Website resultaten meten
Instagram resultaten meten
Social media resultaten meten

Wanneer ik, in mijn netwerk, eens rondvraag zijn er toch maar bar weinig die structureel ‘meten’ van wat ze allemaal aan het doen zijn. “Google analytics; wel geïnstalleerd, maar kijk er nooit naar” heb ik heel wat keren voorbij horen komen. Zonde, want het meten van je website en je social media resultaten, levert je heel veel op. Ik pleit voor meten; hoe groot of hoe klein je ook bent.

Website statistieken

Voor wat betreft je website biedt Google Analytics inzicht in verschillende statistieken. Dan gaat het niet alleen over bezoekersaantallen. Want ook al zijn dat er nog niet zo veel, je kan exact zien hoe ze op jouw website terecht zijn gekomen (van je net verstuurde nieuwsbrief of je social media post) welke pagina’s ze bekijken of waar ze juist afhaken. Hoe lang ze op een pagina blijven, hoe veel pagina’s ze per bezoek bekijken. Informatie die je waardevolle input levert over waar en hoe je je website verder kunt optimaliseren.

Social media resultaten meten

Naast je website kun je ook eenvoudig je social media resultaten meten. Wat werkt voor mijn product of dienst bij mijn doelgroep. Wanneer je op structurele basis je social media onder de loep neemt, levert het je praktische inzichten die je kunt gebruiken om je strategie aan te scherpen. Heb je geen strategie; dan toch is het fijn om onderbouwd te zien wat werkt en wat niet. Zo kun je gericht je posts gaan opstellen en je likes en followers vergroten.

Deze tools zijn niet nieuw en ken je misschien al maar probeer van ‘kennen’ naar ‘gebruiken’ te gaan en laat ze je helpen jouw online activiteiten te optimaliseren.

Voor je website statistiekenhttps://analytics.google.com/

Voor je social media resultaten:
Je Twitter-account: https://analytics.twitter.com/about
Je Facebook-account: https://analytics.facebook.com/

Heb je een zakelijke Instagram account: dan kun je in de app je statistieken bekijken. Heb je geen zakelijk account; scroll dan door je overzicht met posts en bekijk de posts met de meeste reacties & likes. Waarom scoren deze beter dan de rest? Kun je meer van dat soort posts bedenken?

Kortom, ik ben voor ‘meten’. Het meten van je resultaten is niet ingewikkeld en hoeft niet veel tijd te kosten. En al doet dat het wel, wanneer je op basis van je uitkomsten gericht een volgende succesvolle tweet of nieuwe post opstelt, is het alle tijd waard geweest.

De koffie
staat klaar

Heb je een vraag, wil je kennis maken of denk je dat wij iets voor elkaar kunnen betekenen? Laat dan gerust van je horen. Stuur via onderstaand formulier een berichtje en je hoort snel van mij.

Het Marketingloket maakt marketing makkelijk. 

stel mij een vraag