Online is booming…
Social media is booming…
En offline dan?

We kunnen niet meer om online marketing heen. Je zult online aanwezig moeten zijn om niet ‘vergeten’ of ‘over het hoofd gezien’ te worden. Maar offline dan? Vergeten we niet af en toe de kracht van offline. Gewoon een kaartje of flyer in de bus? Iets tastbaars, iets wat je kunt bekijken zonder scherm.

Slow branding

Ik ben van mening dat offline zeker niet ‘geweest’ is. Waarom zouden Fonq, de Bijenkorf, Van de Valk Exclusief, Simone Levelt of zelfs cateraar ‘Appèl’ anders een luxe magazine uitbrengen? Geen vluchtige communicatie, maar rijke content brengen in verzorgd magazinevorm. De lezer kan dan lekker thuis op z’n gemak, met een kop koffie, door het magazine bladeren en artikelen lezen. Een relaxmoment. Die hebben we niet dagelijks, hoe mooi is het als jij als merk op dat moment de volle aandacht hebt van de lezer. En hopelijk maak je een bewaarexemplaar, met inspirerende artikelen en mooie vormgeving, en beland je niet in de papierbak. Maar word jouw magazine later nog eens opgepakt. Niks snel snel. Slow branding.

Offline marketing

Post

En post, een kaartje? De cijfers van POSTNL laten duidelijk zien dat de postbezorging jaar op jaar terugloopt. Valt een kaartje van jou in de brievenbus van je doelgroep dan juist nu niet extra op?

Uiteraard begrijp ik dat een kaartje naar je klanten of het maken en verspreiden van een magazine veel meer kost dan de inzet van social media. Maar qua effectiviteit en duurzaamheid is het wellicht niet verkeerd eens na te denken over het toevoegen van een offline component aan je marketinginspanningen. De juiste mix van on- en offline middelen, afgestemd op jouw doelgroep, kunnen elkaar versterken en zo samen succesvol zijn.

Dus mocht je weer eens in de weer zijn met je marketingplan > denk ook eens aan offline.

samen kijken hoe we offline aan jouw marketingaanpak kunnen toevoegen?

Of heb je een andere vraag voor mij?
Vul hieronder je gegevens in en je hoort snel van mij!