Ephemeral marketing, wat?
Het marketing- en communicatie vakgebied zitten vol vaktermen. Denk je net alles gehoord te hebben, komt er wel weer iets nieuws. Om door de bomen het bos te blijven zien (en mee te kunnen praten) probeer ik hier helder en concreet een term voor je te verklaren. Dit keer ephemeral marketing, wat? – Ephemeral marketing. Juist.
Stories
Wanneer ik je eerst vertel dat ‘ephemeral’ kortlopend of kortstondig betekent, begint er vast wel een belletje bij je te rinkelen. Wellicht heb je zelfs al wel eens een ‘story’ op Instagram of Facebook bekeken of zelf de wereld ingestuurd? Bij ephemeral marketing draait het om content die korte tijd te zien is en/of verdwijnt nadat het is bekeken. Snapchat, Instagram en Facebook zijn bekende social media die deze optie bieden.
Stories zijn erom te prikkelen, nieuwsgierig te maken, nieuwe dingen uit te proberen en verkeer naar je website te krijgen. Het feit dat het zo weer weg is, maakt het exclusief. Je hebt alleen geen invloed op het moment dat je kijker daadwerkelijk je story bekijkt. Zorg er dus voor dat je story op alle tijden boeit en bindt.
Emphemeral marketing, iets voor jou?