Vraag

Tijdens de invulling van het zwangerschapsverlof van Lotte
aan de slag met het opstellen van een contentmarketingplan en
e-mailmarketingstrategie. 

antwoord

Bij mijn vertrek heb ik een structurele 2-wekelijkse nieuwsbrief incl. contentplanning voor de komende maanden achtergelaten. En gewoonweg heel veel gewerkt en getest met tekst en beeld. 

Opzetten, testen, optimaliseren & testen voor Discovered

Discovered is een social enterprise in Den Haag. Een online marktplaats waar creatieve makers uit opkomende landen (groeiende economie) handgemaakte producten kunnen verkopen. Jij een handgemaakt product met een mooi verhaal, zij een beter inkomen.

Begin 2018 stapte ik twee keer per week in de trein naar Den Haag (en werkte ik een dag thuis) om invulling te geven aan een zwangerschapsverlof. Ik ben voor Discovered aan de slag gegaan met:

Contentmarketing

Het opstellen van uitvoeren van het contentmarketingplan met als doel conversie & branding. 

 

SEO

Het schrijven (SEO) en de beeldselectie voor blogs en webpagina’s.

 

E-mailmarketing

 E-mailmarketing: het opstellen van een tweewekelijkse nieuwsbrief, het instellen van e-mail automation flows en het maken van nieuwsbrief specials. Uiteraard bekijk ik regelmatig de resultaten om verbeteringen door te voeren en de conversie te blijven verbeteren.

A-B Testen

Veel onderzoeken & testen om te kunnen optimaliseren en alle middelen zo gericht mogelijk in te kunnen zetten. O.a. social media experimenten. Waar vinden we onze doelgroep? Wat werkt wel en wat niet? Maar ook het A/B testen van beeld op de homepage, het wel/niet vermelden van prijzen in een nieuwsbrief. 

Beeldredactie

Beeldredactie voor de homepage. Ik selecteer passend beeld om zo een aantrekkelijke etalage te creëren die bijdraagt aan de doorstroom van bezoekers in de funnel en de gestelde conversiedoelen.

Onderzoek

Weten wie je doelgroep is, is het halve werk. Ik deed onderzoek naar de doelgroep van Discovered om zo keuzes te maken voor het assortiment, de webshop doelgericht in te kunnen richten, de nieuwsbrief te optimaliseren en de juiste content te schrijven. 

A of B,
A of B,
A of B.

Bij Discovered heb ik leren
A/B testen & gezien dat het werkt.

“Het is erg fijn werken met Nelien, omdat ze goed hoofd en bijzaken van elkaar kan onderscheiden en daar door de tijd die ze heeft volledig benut. Tijdens mijn zwangerschapsverlof heb ik me daarom ook geen moment druk gemaakt of er in mijn afwezigheid wel werd gefocust op de juiste zaken. Nog fijner was, dat bij mijn terugkomst bleek, dat ze flinke stappen had weten te maken in het neerzetten van een social media- en emailstrategie.”

Lotte
Manager Customer Growth, Discovered

Meer weten?

Bel Nelien 06 – 19 93 07 79 

 

Nieuwsgierig
naar meer?

De koffie
staat klaar

Heb je een vraag, wil je kennis maken of denk je dat wij iets voor elkaar kunnen betekenen? Laat dan gerust van je horen. Stuur via onderstaand formulier een berichtje en je hoort snel van mij.

Het Marketingloket maakt marketing makkelijk. 

stel mij een vraag