Ik vul mijn boekenplank geregeld aan met nieuwe titels. Altijd nieuwsgierig en raak niet uitgelezen over nieuwe ontwikkelingen, toepassingen of methodes binnen mijn vakgebied. Inspiratie is bij mij altijd welkom. Hier deel ik graag mijn favorieten met je.

 

Marketing, vakliteratuur, boeken

 

StoryDoing voor organisaties
Een goed verhaal doe je!
Jan-Peter Bogers
Ron van Gils

Je kunt het verhaal van jouw organisaties netjes op papier zetten. En dan ook nog verspreiden onder je collega’s. Maar vaak wil je dat het daar niet alleen bij blijft. Het verhaal moet iedereen kennen, voelen, zijn en doen. Dit boek helpt je het oer-verhaal van jouw organisatie te ontwikkelen, te vertellen, toe te passen zodat je het verhaal voor je gaat werken en je daar profijt bij hebt. Het blijft dus niet bij StoryTelling maar gaat verder tot StoryDoing.

Het boek is praktisch, helder en voorzien van enkele schrijfopdrachten die je helpen de theorie direct om te zetten in praktijk. Een boek vol inspiratie om van een statisch oerverhaal op papier tot een dynamische organisatie die het oerverhaal leeft te komen.

Ik zal je hier op de hoogte houden van mijn favoriete boeken. Boeken die op een of andere manier wel iets met mijn vak te maken hebben. Welke boeken lees jij voor je werk? Heb je een tip voor me, laat ‘em dan vooral hieronder achter. Alvast bedankt!