Kernwaarden
lijst kernwaarden (pdf)

Nee ondernemer, ook jij kunt niet zonder kernwaarden!

Want wanneer je kiest voor…⁠
avontuurlijk ⁠
of zorgzaam ⁠
of degelijk ⁠
of juist exclusief⁠
… het geeft stuk voor een stuk een hele andere invulling aan alles wat je doet en hoe je dat doet. Het zijn de belangrijkste waarden binnen je bedrijf. ⁠Daarom heb ik een handige kernwaarden lijst voor je opgesteld! (Zie download hieronder!)

Ze geven je richting, focus en houvast. Voor alle keuzes die jij als ondernemer moet maken (van het kiezen van beeld voor je volgende Insta-post, productontwikkeling of het werven van een nieuwe collega) kun jij terugvallen op je kernwaarden. Past het bij mijn kernwaarden, dan klopt het en moeten we ervoor gaan. Past het niet helemaal, kun je het aanpassen zodat het wel past? ⁠

Voor sterke merken zijn kernwaarden leidend in alles wat ze doen. Ze handelen en communiceren consistent. Gedreven vanuit waarden. Waarom? Omdat het van A tot Z klopt wat ze doen. Dat merken jij en ik als consument. Daardoor hebben wij vertrouwen in het merk en kopen we graag bij ze. 

Denk maar eens aan Coolblue. Alles voor een glimlach. Van de over-de-top-service tot knalblauwe bezorgfietsen en auto’s, alle online keuzehulp, de gezellige teamuitjes, uitgebreide assortiment, de vrolijke reclame. Het klopt van A tot Z…

Dus hang jouw lijst met kernwaarden boven je bureau. En bedenk je bij alles wat je wilt gaan doen, hoe het aansluit op jouw gekozen kernwaarden. Welke communicatiemiddelen zet je in? Welke teksten of beelden passen erbij? Past je assortiment er goed bij? Je verpakkingsmaterialen? Nieuw personeel?

Doen hoor. Kernwaarden zijn niet alleen voor grote bedrijven. Voor iedere ondernemer geeft het houvast. Je hebt een basis om op te bouwen. Hartstikke handig wanneer je het mij vraagt.

 

Aan de slag met jouw kernwaarden?
Gebruik de kernwaarden lijst & kies de jouwe!

Heb je nog geen kernwaarden of wil je ze eens opnieuw onder de loep nemen? Download hieronder de lijst (pdf) met kernwaarden en ga ermee aan de slag. Kies de waarden die bij jou en bij je bedrijf passen. Succes!